Budowanie wizerunku marki - jak zrobić to właściwie?

Budowanie wizerunku marki - jak zrobić to właściwie?

Układając strategię wizerunku własnej marki, należy pamiętać, że od niej będzie zależało jak nasi klienci i kontrahenci będą postrzegać nasz produkt lub usługę, ale i całość naszej działalności. Dlatego też warto odpowiednio się do tego zadania przygotować i poznać zasady prawidłowego budowania wizerunku marki.

 Z czego składa się postrzeganie marki przez klienta? Co składa się na sam wizerunek marki? Czego należy unikać, by zbudować pozytywny wizerunek marki? W poniższym wpisie podpowiadamy jak dobrze zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy. 

Czym jest wizerunek marki?

 Wizerunkiem Twojej marki jest tak naprawdę jej całokształt. Od logo, kolorystyki przewodniej i wyglądu strony WWW, przez jakość świadczonych usług, kontakty klientów z pracownikami, aż po drobiazgi w postaci gadżetów reklamowych. Poprzez wiele, zależnych od siebie i uzupełniających się czynników, Twoi klienci budują swoją lojalność wobec marki. A na tę lojalność wpływają m.in.: 

  • To, w jakim stopniu klienci znają Twoją markę
  • Na którym miejscu stawiają Twoją markę pośród innych, oferujących podobne usługi lub produkty
  • W jaki sposób Twoja marka postrzegana jest w kontekście zachowań konsumentów związanych z nią
  • W jakim stopniu twoi klienci lub kontrahenci są związani z Twoją marką
  • W jakim stopniu Twoja marka wpływa na emocje

 

Wizerunek marki – co się na niego składa?

 Jak już wspomnieliśmy, na wizerunek marki składa się całokształt aspektów, które są z nią bezpośrednio powiązane. Można je jednak skategoryzować. Będą to: 

  • Nazwa firmy/marki i wywoływane z nią skojarzenia
  • Znaki graficzne, charakteryzujące markę, w tym identyfikacja wizualna
  • Symbole marki takie, jak np. gadżety reklamowe
  • Dress code i strategia obsługi klienta
  • Jakość świadczonych usług lub oferowanych produktów

 Ponieważ wizerunek Twojej marki to szereg szczegółów i detali, niezwykle ważne jest zadbanie o każdy z nich. Budowanie zaufania klientów to proces stały, dlatego istotna jest także ciągła obserwacja reakcji klientów na przyjętą przez Ciebie strategię i reagowanie na ich potrzeby oraz sygnały.

 

Jak zbudować trwały i pozytywny wizerunek marki?

Zacznij od opracowania motywu przewodniego, który będzie charakteryzował Twoją markę we wszystkich elementach, biorących udział w budowaniu wizerunku. Z reguły takim motywem jest określenie kolorystyki przewodniej – maksymalnie 3-4 kolory oraz logo. To właśnie na nich opierać się będą wszystkie pozostałe działania wizerunkowe. Wymyśl chwytliwy slogan. Hasło przewodnie, charakteryzujące Twoją działalność w kilku prostych i łatwych do zapamiętania słowach, może odegrać kluczową role w budowaniu pozytywnego i trwałego wizerunku marki. Powinno nieść za sobą przesłanie, a jednocześnie nie być zbyt dosłowne. Kolejnym krokiem jest identyfikacja wizualna. Zadbaj o to, by nie tylko była spójna z wyznaczoną kolorystyka i logo, ale także z misją Twojej działalności. Pamiętaj też o wzbudzaniu pozytywnych emocji. Identyfikacja wizualna to zarówno strona WWW, jak i opracowywane szaty graficzne materiałów reklamowych. Nie zapomnij o okazjonalnym rozpieszczaniu swoich klientów. Podarowanie im od czasu do czasu miłego upominku jest zawsze mile widziane. Kubki z nadrukiem to jeden z najlepszych i najtrwalszych nośników przekazu reklamowego. Warto o tym pamiętać, budując strategię wizerunku marki. Oprócz klasycznych kubków z logo, zadbaj też o inny asortyment gadżetów reklamowych. Potrzebujesz więcej wskazówek jak za pomocą ceramiki reklamowej wzmocnić wizerunek swojej marki? Zapraszamy do kontaktu!

G_501_X
Cena od: 

4,57 

Zip bezbarwny
S_302_A
Cena od: 

0,00 

Swan Coffee Set biały
M_062_AL
Cena od: 

10,22 

Tomek Art biało/czarny
M_118_A
Cena od: 

21,14 

Freedom Classic 300 ml biały